Dlaczego warto wykorzystać crowdfunding do rozwoju biznesu?

< WRÓĆ 21.08.2019 10:48

Jednym z głównych powodów dla których spółki decydują się na zbiórkę poprzez crowdfunding udziałowy to fakt, że jest to najszybsze źródło dostępu do kapitału. Sformalizowane procesy pozyskiwania inwestora publicznego, mała elastyczność, a także formalny proces planowania sprawia, że spółki we wczesnej fazie rozwoju z ciekawym pomysłem i perspektywą zaczynają szukać alternatywnego źródła zbierania kapitału.

Pożyczka dla młodej firmy na wczesnym etapie często nie jest dostępna lub wiąże się ze zbyt dużym ryzykiem. I tu finansowanie uzyskiwane od społeczności ma kolejna ogromną zaletę - produkt, pomysł czy projekt na biznes jest weryfikowany przez społeczność. Ludzi, którzy mogą być potencjalnym klientem, konsumentem czy aniołem biznesu. Którzy chcą wesprzeć twórcę dobrego pomysły lub widzą potencjał w wejściu na rynek młodej, innowacyjnej spółki. 

Dzięki crowdfundingowi udziałowemu otwiera się przestrzeń do dyskusji pomiędzy początkującymi przedsiębiorcami, a potencjalnymi klientami i inwestorami. Dzięki tej więzi, inwestor lub klient bezpośrednio wpływa na rozwój produktu, a spółka jest w stanie reagować na rynkowe potrzeby poprzez interakcję ze społecznością. Wskaźnikiem potencjalnego sukcesu małej spółki staje się stopień w jakim udało się zaangażować społeczność inwestorów, potencjalnych klientów czy zwykłych użytkowników komentujących pomysły spółek.

Crowdfunding daje inwestorom indywidualnym szeroki zakres możliwości. Bezpośredni dostęp do twórcy pozwala na sprawną komunikację i wymianę informacji bez pośredników czy zatorów. Dzięki bezpośredniości, wymiana doświadczeń jest prosta i przyjemna, a przekazywanie know-how w szybko rozwijającym się biznesie zwiększa szanse na końcowy sukces. 

Neweconomy daje możliwość inwestorom do poznania wielu innowacyjnych spółek za pomocą jednego kliknięcia, a także do nawiązywania nowych kontaktów w nowoczesnych gałęziach biznesowych.