Traveler by ShareMap

 

OPIS PROJEKTU

Traveler to odpowiedź na potrzeby każdego z podróżników – łatwego zaplanowania i relacjonowania podróży. To aplikacja, która łączy w sobie planowanie trasy, rezerwację lotów, hoteli oraz dzielenie się wrażeniami i zdjęciami ze znajomymi. Aplikacja, która rozumie podróżnika i podpowiada, co ciekawego można zobaczyć w okolicy. Traveler pozwala nie tylko tworzyć mapy podróży, ale również dzielić się nimi w mediach społecznościowych. Zarówno w postaci zwykłej mapy, jak również w formie bloga z podróży, gdzie nasze wspomnienia i zdjęcia umieszczone zostaną na mapie.

Co ciekawe i było dla nas dużym zaskoczeniem po uruchomieniu Traveler, swoimi mapami zaczęli dzielić się nie tylko podróżnicy, ale także społeczność Wikipedystów oraz takie podmioty jak National Geographic. Z pomocą naszej aplikacji powstały np. mapy kolei w Stanach Zjednoczonych, mapy występowania wirusa Zika czy mapy miejsc dziedzictwa światowego. Jak widać, jest wiele obszarów wykorzystania naszego narzędzia. Chcemy zagospodarować tę niszę, bo potencjał aplikacji jest ogromny!

Traveler działa na bazie doświadczeń społeczności pasjonatów tworzących mapy, na którą składa się już ponad 10 tys. aktywnych użytkowników z całego świata. I to właśnie dzięki sile społeczności chcemy rozwijać się dalej. Potrzebujemy dodatkowego kapitału, dzięki któremu będziemy mogli dokończyć pracę nad wersją mobilną aplikacji oraz poszerzyć grono aktywnych użytkowników.

 

kup udziaływspieraj

POZNAJ NAS

O Aplikacji

Nasza aplikacja spełnia trzy podstawowe wyzwania wyprawy: przygotowanie wyjazdu, realizowanie planu oraz dzielenie się z bliskimi wrażeniami z podróży. Intuicyjny design pozwala w prosty sposób wyznaczyć trasę przebiegu podróży, znalezienie przy niej hoteli, transportu i wielu atrakcji oznaczonych na mapach. W trakcie pokonywania trasy, aplikacja przypomina o wszystkich miejscach, do których chcemy dotrzeć. Na wszystkich etapach możemy wygodnie upamiętniać chwile zdjęciami, lokalizując je na mapie i udostępniając w sieci, jednocześnie automatycznie tworząc dziennik wyjazdu.

W obecnej chwili aplikacja działa na większości platform, są nimi komputery stacjonarne, laptopy, tablety oraz telefony komórkowe (wersja tylko do odczytu mapy). Te szerokie możliwości dotarcia do użytkowników, to zasługa tego, że do korzystania z aplikacji potrzebna jest tylko przeglądarka internetowa. Responsywna strona wyświetla się na większości urządzeń dostępnych na rynku. Mimo, że aplikacja może działać w przeglądarce smartfona, rynek jednoznacznie pokazuje, że użytkownicy chcą korzystać z aplikacji do ściągnięcia.

 

 

JAKI PROBLEM ROZWIĄZUJEMY?

Podróżnicy wciąż starają się dostosowywać narzędzia takie jak Google Maps do swoich własnych potrzeb. Traveler wychodzi im naprzeciw i pozwala w najprostszy sposób robić mapy podróży i dzielić się nimi ze swoimi znajomymi. Użytkownik może skorzystać z automatycznego narzędzia do planowania trasy przejazdu pomiędzy zadanymi punktami, może dowolnie modyfikować tę trasę za pomocą prostego przeciągania jej na inne drogi lub - jeśli jest bardziej wymagający - może nanieść swoją trasę ręcznie.

Aplikacja ma również wbudowany interaktywny moduł dzielenia się swoją podróżą za pomocą wariantu Story. Jest to element cieszący się największą popularnością. Pozwala na ciekawe połączenie opisu podróży z własnymi zdjęciami oraz mapą nadającą kontekst geograficzny miejsca, którego dotyczy opis i zdjęcia. Jeśli tylko podróżujemy w miejscach ze swobodnym dostępem do Internetu możemy dzięki temu wariantowi udostępniać znajomym w czasie rzeczywistym nasze położenie, zdjęcia i opisy odwiedzanych przez nas miejsc.

 

NA CO ZBIERAMY

Chcemy zebrać 50 tys. zł na rozwój aplikacji mobilnej. W obecnej formie Traveler na urządzeniach mobilnych działa tylko w formie do odczytu, w związku z czym niezbędne jest stworzenie aplikacji mobilnej, która będzie miała taką samą funkcjonalność jak wersja desktop. Wszelkie dodatkowo pozyskane środki zamierzamy przeznaczyć na budowanie społeczności, poprzez wprowadzenie konkursów i nagród za tworzenie oryginalnych map, cieszących się popularnością w social mediach.

Firma ShareMap to grupa podróżników zafascynowanych nowoczesnymi technologiami i interaktywną kartografią. Dotychczas dzięki naszej wiedzy i umiejętnościom sprzedawaliśmy usługi IT, budując oprogramowanie związane z cyfrowymi, interaktywnymi mapami, jednak postanowiliśmy, że skoro podróżujemy i jesteśmy deweloperami, to musimy stworzyć, a następnie rozwijać Travelera, który łączy nasze pasje!

 

CO OFERUJEMY

Inwestując w Traveler by Sharemap masz szansę dołączyć do grona inwestorów czerpiących zyski na dynamicznie rozwijającym się rynku cyfrowej kartografii. W tym dołączyć do społeczności miłośników podróży i być częścią wielkiego międzynarodowego sukcesu polskiej aplikacji podróżniczej.

 

 

Zainwestuj w dobrze rozwijającą się spółkę i kup do 2,44% udziałów. Obserwuj z bliska proces rozwoju aplikacji i dołącz do podróżniczych geeków!

 

kup udziały

Podoba Ci się to co robimy? Wesprzyj nas jednorazowym datkiem, dając nam sygnał, że obraliśmy dobrą drogę.

 

wspieraj

 

Co udało nam się osiągnąć

Aplikacja powstała w 2015 r. Od tego czasu każdego miesiąca przybywa aktywnych użytkowników, których na ten moment jest ponad 15 tysięcy każdego miesiąca. Początkowa tendencja użytkowników sprowadzała się do sprawdzania modelu działania aplikacji, natomiast obecnie widać, że jest to coraz więcej długich i kompletnych tras podróży w najróżniejszej formie - od przewodników po danym regionie, przez pomysły na spędzenie urlopu w określonej części świata czy w formie wspomnień z własnej podróży. Obecnie dysponujemy już ponad setką krótszych i dłuższych tras naszych użytkowników, uzupełnionych o opisy i zdjęcia.

 

 

Rok 2018 był dla nas niezwykle udany pod kątem współpracy. Swoimi rozwiązaniami mapowymi wspomogliśmy Polską Zimową Wyprawę na K2, którą relacjonował cały świat - https://travelerx.sharemap.org/K2/. Mapa ta była umieszczona w wielu serwisach turystycznych, m. in. na stronie National Geographic.

Objęliśmy również Patronat Technologiczny nad wyprawą jednego z najpopularniejszych polskich podróżników. Za pomocą “Story”, czyli swoistego dziennika podróży swoją: “No Trace Expedition” z Polski do Japonii w czasie rzeczywistym relacjonował Marek Kamiński. Jesteśmy z tego niezmiernie dumni!

 

 

 

Stabilność odwiedzin strony jest ważna, dlatego za sukces uważamy obecność naszych map w artykułach na Wikipedii. Jedną z najczęściej wyświetlanych jest mapa zabytków objętych ochroną UNESCO. Prezentuje ona w przejrzysty sposób wszystkie miejsca ujęte w programie. Dzięki czemu podróżnicy zainteresowani historią, mogą w łatwy sposób stworzyć plan swojego wyjazdu. Kolejną popularną mapą są trasy kolei amerykańskich, która dla pasjonatów kolejnictwa jest bezcenna. Mamy w swojej kolekcji także mapę hoteli sieci Marriott, która jest zintegrowana z systemem bonifikaty operatora.

 

Obecnie staramy się o współpracę komercyjną z kilkoma potencjalnymi odbiorcami naszej technologii obsługi map internetowych. Potencjał wykorzystania naszego narzędzia jest olbrzymi, jedno z zastosowań znalazł indyjski oddział sieci sklepów Decathlon, który wykorzystał naszą aplikację do celów sprzedażowych. Osadzili oni naszą aplikację na stronie promocyjnej z propozycją trasy rowerowej po górach, gdzie dzięki wykorzystaniu funkcjonalności naszej aplikacji, opisali dodatkowo sprzęty, które można zakupić w sieci, a sprawdziłyby się na trasie.

 

 

Dzięki sprzedaży technologii i budowie aplikacji opartych o naszą technologię, wypracowaliśmy przychód w wysokości 200 tys. złotych! Rozwijamy sieć partnerów, naszym partnerem jest m.in. Fly4Free, którego wspomagaliśmy na targach podróżniczych wirtualną podróżą w okularach VR. Jedną z aplikacji, którą pisaliśmy na zamówienie jest BonaFide aplikacja wspomagająca planowanie i realizację pielgrzymek.

 

 

 

 

  • Struktura udziałów
  • Potencjał rynkowy
  • Dotarcie do użytkowników

Na wykresie można zobaczyć obecną strukturę udziałów w spółce Traveler by ShareMap.

 

Na świecie rynek związany z usługami turystycznymi to 5,29 biliona dolarów. W ciągu ostatnich 10 lat rynek wzrósł o 130%.

Tourism Economics 2017 compressed.pdf

4 miliardy dolarów to potencjał rynkowy oprogramowania mapowego niezwiązanego z nawigacją. Według raportu firmy Technavio dla BusinessWire rynek będzie rósł 17% rocznie.

 

Coraz więcej młodych ludzi wybiera destynacje ze względu na potencjał wrażenia jakie robią w social mediach. Graficzna reprezentacja na mapie potencjału obiektów wypoczynkowych zachęca do korzystania z serwisu.

 

Początki były trudne, aczkolwiek sami jesteśmy członkami różnych społeczności podróżników i właśnie tam rozpoczynaliśmy pozyskiwanie pierwszych użytkowników naszej aplikacji. Dziś podstawowym źródłem pozyskiwania nowych użytkowników są głównie rekomendacje. Przeważnie każda osoba tworząca mapę dzieli się nią ze swoją rodziną i znajomymi pokazując swoje plany, co jest samodziałającym systemem budowania świadomości marki.

Oczywiście nie pozostawiamy tego mechanizmu do samoczynnego funkcjonowania. Sami również tworzymy nowe mapy biorąc pod uwagę atrakcyjność i popyt na konkretny produkt mapowy.

Budujemy widoczność Traveler'a w kanałach społecznościowych i podejmujemy współprace wizerunkowe ze znanymi i wartościowymi markami lub osobami, których działania są spójne z naszą polityką rozwoju firmy. Dotychczas możemy pochwalić się wspólnymi działaniami z m. in. podróżnikami - panem Markiem Kamińskim i panią Moniką Witkowską oraz markami: NationalGeographic, Wikipedia czy Decathlon.

Ryzyka

Przemyślane decyzje
  • Firmy zarejestrowane na Neweconomy mogą zachęcać do zakupu swoich udziałów. Jeżeli jesteś przekonany, że firma którą znalazłeś na Neweconomy jest fascynująca i wierzysz w jej powodzenie, możesz zostać jej współwłaścicielem. Pamiętaj jednak, że tylko część z obiecujących młodych przedsiębiorstw odnosi sukces rynkowy. Bycie współwłaścicielem oznacza nie tylko potencjalnie korzyści, ale także spore ryzyko. Rozsądnie wykorzystuj swoje pieniądze i kupuj udziały tylko tych firm, które Cię pasjonują.
  • Pamiętaj, że zbiórka może się nie udać, a zebrane środki nie wystarczą na planowane inwestycje. W takim przypadku spółka powinna zwrócić wszystkie wpłacone pieniądze. Neweconomy nie pobierze żadnej prowizji, jedynym kosztem jest koszt operacji przelewu pobierany przez TPay, zgodnie z tabelą prowizji.
  • Istnieje również niewielkie ryzyko że firma nie wywiąże się z obowiązku przekazania zakupionych przez Ciebie udziałów. Aby chronić Twoje interesy, w umowie pomiędzy Neweconomy a firmą zawarliśmy kary umowne, które obciążą firmę w razie tej sytuacji. Staramy się także jak najdokładniej zweryfikować rzetelność każdej ze spółek oferujących sprzedaż udziałów na naszym portalu.
Ryzyko biznesowe przedsięwzięcia
  • Pamiętaj o tym, że większość nowopowstałych firm nie zamienia się automatycznie w Facebook, Google czy Uber. Większość nowych przedsięwzięć biznesowych kończy się niepowodzeniem. Wydając swoje pieniądze na zakup udziałów firmy, podejmujesz bardzo odważną decyzję wspierając młodych przedsiębiorców w drodze do sukcesu. To ryzyko wiąże się z potencjalną nagrodą w postaci wzrostu wartości Twoich udziałów, ale nie ma na to żadnej gwarancji. Jeżeli szukasz bezpiecznej przystani dla Twoich środków, Neweconomy nie jest takim miejscem, tutaj każde przedsięwzięcie obarczone jest dużym ryzykiem.
  • Najważniejsze jest to, abyś osobiście zweryfikował wiarygodność i historię firmy oraz jej twórców, co może znacząco wpływać na ograniczenie możliwego ryzyka. Natomiast w przypadku sporu pomiędzy Tobą a firmą oferujemy pomoc prawną.
  • W każdym momencie możesz się z nami skontaktować, a odpowiemy na wszystkie Twoje pytania związane z kupnem udziałów.